Associació Catalana de Comunicació Científica

David Bueno presenta el seu llibre “¿Para qué sirven los transgénicos?”

El membre de l’ACCC parlarà sobre la seva obra el proper dijous 9 de febrer, a les 19 hores, a la llibreria Catalonia de Barcelona

“La ciència té un impacte cabdal en tots els aspectes de la nostra vida, i impregna des dels objectes més quotidians fins a la manera de veure i entendre el món. Per això, l’accés a una cultura científica adequada als no especialistes ha de ser una prioritat”. Aquest és un dels objectius de la col·lecció en la que s’emmarca el nou llibre de David Bueno. El professor i investigador de genètica de la Universitat de Barcelona publica ¿Para qué sirven los transgénicos?, que presentarà juntament amb Maria Soley i Gemma Marfany, autores de Per què envellim? Tots dos títols formen part de la Col·lecció Catàlisi, “una iniciativa editorial l’objectiu de la qual és exposar, de forma divulgativa i planera però molt rigorosa, temes de la ciència actual de la mà d’investigadors interessats a apropar el coneixement científic a la societat”. L’acte de presentació de totes dues obres tindrà lloc el proper dijous 9 de febrer, a les 19 hores, a la llibreria Catalonia de Barcelona (Ronda Sant Pere, 3). Des de l’organització indiquen que a més se servirà un petit aperitiu.

Noves formes de comunicar, noves formes d’educar

L’ACCC coorganitza el debat «Els objectius de l’educació d’avui… és possible dissenyar un sistema educatiu basat en la ciència?» al Calaix de Ciència

Rubén Permuy (ACCC) «Tenim evidències que es poden aplicar al sistema educatiu i millorar-hi els resultats?», plantejava als presents Cristina Ribas, presidenta de l’ACCC, per a donar sortida a un debat al que es va analitzar què és el que pot estar fallant al nostre sistema educatiu o més aviat, a la nostra forma d’ensenyar i d’aprendre. De fet, les evidències van aparèixer i des d’àrees del coneixement molt dispars. Gemma Altell, psicòloga de la Fundació Salut i Comunitat; Jordi Jubany, mestre i antropòleg; Anna López, neuropsicòloga; i Anna Sans, neuròloga infantil; totes dues de la Unitat de Trastorns de l’Aprenentatge del Servei de Neurologia de l’Hospital Sant Joan de Déu, van apuntar circumstàncies que afecten al nostre model educatiu i que fan que de vegades els alumnes no aconsegueixin els objectius desitjables.

L’ACCC coorganitza una nova edició de X(p)rimenta

Un concurs adreçat a alumnes i professors que vulguin fer experiments interessants i que els gravin en vídeo

Busquem alumnes i professors que vulguin fer experiments interessants i que els gravin en vídeo. Aquest és l’objectiu del concurs X(p)rimenta que ha engegat la segona edició. El certamen promogut per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) i la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca premiarà les millores obres audiovisuals i les incorporarà al portal www.recercaenaccio.cat i rebran un premi.

Obrint el teló de la ciència

L’ACCC va organitzar dues lectures dramatitzades d'”Oxigen” al Museu Blau

Rubén Permuy (ACCC). En què es diferencia un científic del segle XVIII d’un del segle XXI? Tot i haver un marge temporal de tres-cents anys, hi ha determinades actituds del professional de la ciència que són atemporals. Ambició, ètica i curiositat científica són alguns dels traços diferenciadors d’aquesta tasca. Valors tan universals com ho són els gèneres literaris: assaig, novel·la o teatre. La Grècia i la Roma clàssiques van posar de moda la dramatúrgia, d’igual manera que van establir les bases de l’estudi científic. Si un gènere literari s’ha mantingut amb tanta vitalitat malgrat el pas dels segles, per què no fer divulgació científica a través del teatre? Aquesta és l’essència d'”Oxigen“.

Un model educatiu basat en la ciència, a debat al proper «Calaix de Ciència»

L’ACCC coorganitza el col·loqui obert «Els objectius de l’educació d’avui… és possible dissenyar un sistema educatiu basat en la ciència?» el 24 de gener a la UPF

Era millor el sistema educatiu de fa 30 anys que l’actual? Com ha de ser l’educació dels nostres fills? El model d’ensenyament que tenim és bo? Hem de basar-lo en un model científic? Aquestes són algunes de les qüestions que sortiran a debat el proper dimarts 24 gener, a les 19.00, al «Calaix de la Ciència». La primera sessió del 2012 del cicle de debat científic coorganitzat per l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) i l’Observatori de la Comunicació Científica de la Universitat Pompeu Fabra (OCC-UPF) analitzarà els errors del model educatiu i cap a on ha de caminar el sistema d’ensenyament. L’acte és obert a tothom i, com és costum, tindrà lloc al Campus de la Comunicació UPF (Carrer Roc Boronat 138 de Barcelona).

Encara queden entrades disponibles per a “Oxigen”

L’ACCC organitza dues lectures dramatitzades el 21 i 22 de gener al Museu Blau

Encara no has reservat les teves entrades per a venir a veure la lectura dramatitzada de l’obra de teatre “Oxigen”? L’Associació Catalana de Comunicació Científica et convida a gaudir de l’obra de Carl Djerassi i Roald Hoffmann, premi Nobel de química, que va ser traduïda recentment per Mercè Piqueras, ex-presidenta de l’associació, i Arantxa Gorostiza. La publicació de l’obra ha estat possible gràcies a la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans i de la revista Mètode. Les lectures tindran lloc el proper 21 i 22 de gener al Museu Blau, sota la direcció de Míriam Alamany. Hi participen Míriam Alamany, Carles Martinez, Climent Sensada, Mònica Aybar, Eduard Muntada, Meritxell Manyoses i Pau de Nut. L’ACCC ja va organitzar en tres ocasions la lectura dramatitzada d’aquesta obra com es pot veure al vídeo de a continuació.

Vine al teatre i visita el Museu Blau amb l’ACCC

Lectures dramatitzades de l’obra “Oxigen” el 21 i 22 de gener

Lectura dramatizada i visita al Museu Blau de franc. Des de l’Associació Catalana de Comunicació Científica presentem la lectura dramatitzada de l’obra de teatre “Oxigen”, de Carl Djerassi, bioquímic i professor de la Universitat de Stanford, i Roald Hoffmann, químic, premi Nobel de química 1981 i professor de la Universitat de Cornell com a colofó de l’any de la Química.