La Fundació Pasqual Maragall cerca Responsable de Comunicació Científica

La Fundació Pasqual Maragall es va crear l’any 2008 amb la missió de promoure i desenvolupar recerca biomèdica d’excel·lència. La Fundació està plenament compromesa a contribuir de manera decisiva amb solucions globals al problema de la malaltia d’Alzheimer i les demències relacionades, així com a sensibilitzar socialment per aconseguir que el suport científic a aquests reptes assoleixi la prioritat adequada. La recerca de la Fundació es duu a terme al Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC), centre d’investigació constituït amb la participació de la Universitat Pompeu Fabra i “la Caixa”.

La seva visió és aconseguir “Un futur sense Alzheimer”, en el marc d’un envelliment actiu i saludable, associat a experiències positives i lliure de problemes i declivis cognitius. Amb aquesta finalitat, la recerca del BBRC es dirigeix a la prevenció primària i secundària de la malaltia d’Alzheimer, possible gràcies a la participació de milers de persones que, de manera voluntària, contribueixen als estudis científics per tal que, en un futur proper, hi hagi moltes menys persones malaltes.

Actualment, la Fundació busca un/a Responsable de Comunicació Científica per incorporar-se a l’Àrea de Comunicació, donant servei tant a la Fundació com al seu centre de recerca, el Barcelonaβeta Brain Research Center (BBRC).

La persona seleccionada liderarà l’equip de comunicació científica i treballarà de manera alineada i col·laborativa amb la resta de l’equip per garantir la coherència i l’impacte del relat científic en tots els canals i projectes.

La seva missió serà dissenyar, desenvolupar i executar l’estratègia de comunicació científica de les dues entitats, assegurant que la recerca i la divulgació científica contribueixin a generar reputació, notorietat i impacte social, consolidant així la seva posició de referència en l’àmbit de les malalties neurodegeneratives i les neurociències, i aportant solucions innovadores i processos escalables per assolir els objectius dels plans estratègics de la Fundació i del BBRC.

Tasques principals de la posició

Planificació i estratègia

  • Dissenyar el pla de comunicació científica del BBRC en alineació amb els objectius estratègics de la Fundació Pasqual Maragall.
  • Definir i impulsar l’estratègia de posicionament científic i institucional del BBRC a escala nacional i internacional, assegurant la coherència de marca i la projecció del centre com a referent en la recerca sobre Alzheimer, malalties neurodegeneratives i neurociències.
  • Definir les narratives i els missatges clau sobre la recerca i els resultats científics del centre, garantint la seva difusió efectiva a través de canals propis i externs.

Comunicació corporativa

  • Desenvolupar i implementar el pla de comunicació científica en coherència amb els objectius estratègics de la Fundació i del BBRC, vetllant per la correcta execució dins els terminis i amb els recursos assignats.
  • Complir els objectius de comunicació científica del BBRC definits per l’àrea, reforçant la reputació, visibilitat i impacte social de la recerca del centre.
  • Planificar i coordinar els continguts de recerca, materials corporatius i de divulgació.
  • Assegurar la qualitat, coherència i impacte de tots els materials elaborats per l’equip o per proveïdors externs.
  • Potenciar la visibilitat dels portaveus científics i la seva participació en fòrums, trobades i mitjans de comunicació.
  • Donar resposta a les necessitats de comunicació científica, garantint la coherència amb la comunicació institucional, la identitat de marca i els missatges estratègics.
  • Dissenyar i implementar l’estratègia multicanal de comunicació científica, assegurant una difusió rigorosa i atractiva dels resultats de recerca mitjançant mitjans, canals digitals, publicacions i activitats de divulgació.
  • Impulsar la participació en iniciatives de divulgació científica i fomentar la presència dels investigadors en activitats i mitjans.
  • Assessorar els equips de recerca en la seva comunicació pública i donar suport en la preparació de materials de presentació o justificació de projectes.

Oficina de ciència

  • Actuar com a pont entre la recerca i la comunicació, facilitant la transmissió d’informació científica a tota l’organització i als diferents públics.
  • Participar en comitès interns i donar resposta a les necessitats de comunicació científica de les diferents àrees.
  • Desenvolupar processos i procediments escalables que facilitin la gestió i execució de la comunicació científica entre la Fundació i el BBRC.
  • Promoure una comunicació rigorosa, comprensible i propera que recolzi els objectius de notorietat, fidelització i captació.

Gabinet de premsa i divulgació

  • Dissenyar i executar l’estratègia de comunicació d’articles i projectes científics, generant continguts rellevants (notes de premsa, vídeos, infografies, informes, articles, contingut digital, etc.).
  • Gestionar les accions de comunicació de projectes nacionals i internacionals en coordinació amb l’Àrea de Coordinació Científica i l’Oficina de Projectes.
  • Supervisar la creació de continguts per als diferents canals de comunicació de l’organització.

Coordinació i processos

  • Coordinar les tasques dels especialistes en comunicació vinculats a projectes científics o materials institucionals, garantint coherència, qualitat i alineació amb els objectius estratègics.
  • Supervisar la redacció, disseny i producció de materials de comunicació científica i corporativa (revista, memòria anual, dossiers de premsa, vídeos institucionals, shootings, etc.).
  • Idear, desenvolupar i implementar campanyes de comunicació per generar awareness sobre la recerca i les patologies, tant de manera continuada com en dates o esdeveniments rellevants (ex.: Dia Mundial de l’Alzheimer).
  • Coordinar la producció de presentacions i materials per a stakeholders institucionals i científics.
  • Liderar l’elaboració d’informes i indicadors (KPIs) per avaluar l’impacte de les accions i orientar la presa de decisions estratègiques.
  • Coordinar i fer seguiment d’agències o proveïdors externs de comunicació científica, assegurant la coherència amb les línies editorials i de marca del BBRC.
  • Gestionar situacions de comunicació sensibles o issues vinculades a projectes científics, en coordinació amb la Direcció i l’Àrea de Comunicació Corporativa.

Col·laboració transversal

  • Col·laborar amb els equips de recerca, gestió de projectes, captació de fons i innovació, assegurant que la comunicació dels resultats i avenços sigui rigorosa i alineada amb els valors institucionals.
  • Participar en la definició i aplicació de polítiques de comunicació científica, protocols d’aprovació de materials i guies d’estil.
  • Coordinar-se amb la resta d’àrees, especialment Relacions Institucionals, Àrea Social i Captació de Fons, per garantir una comunicació integrada i coherent.

Comunicació digital

  • Desenvolupar una estratègia de comunicació digital del BBRC en coordinació amb l’equip digital de la Fundació Pasqual Maragall.
  • Gestionar i implementar el pla de comunicació digital a les xarxes socials del BBRC.
  • Supervisar els continguts del web del BBRC i coordinar la implementació de nous recursos digitals (nou web, landings, etc.) quan sigui necessari.

Requisits i experiència

  • Grau o llicenciatura en Comunicació, Periodisme, Ciències de la Salut o àrees afins.
  • Formació complementària, preferiblement postgrau o màster en comunicació científica.
  • Experiència mínima de 5 anys en posicions de responsabilitat en comunicació científica en entorns de recerca, salut, ciència o en agències especialitzades.
  • Coneixement sòlid del funcionament del sistema científic, incloent-hi publicacions, ètica, difusió i transferència del coneixement.
  • Domini de l’entorn mediàtic, els canals digitals i les principals eines de storytelling científic.
  • Capacitat per traduir conceptes científics complexos en missatges clars, accessibles i inspiradors per a diferents públics.
  • Experiència en la gestió de projectes de comunicació amb múltiples actors i canals.
  • Coneixement de l’ecosistema de recerca biomèdica i dels mecanismes de finançament públic i privat.
  • Visió estratègica i capacitat per alinear els objectius de comunicació amb els de marca i posicionament institucional.
  • Experiència en la gestió d’equips, proveïdors i projectes complexos.
  • Familiaritat amb entorns digitals i estratègies de continguts en línia (SEO, xarxes socials, newsletters, analítica).
  • Coneixements de disseny gràfic i eines de comunicació digital (Adobe, Mailchimp, edició de vídeo i xarxes socials).
  • Idiomes: domini del català, castellà i anglès (nivell avançat o equivalent a C1).

Competències personals

  • Lideratge sòlid i empàtic, amb capacitat per motivar, cohesionar i alinear equips multidisciplinaris, i per col·laborar eficaçment amb investigadors, direcció i altres àrees.
  • Diplomàcia i habilitats relacionals, amb capacitat per generar confiança i construir consensos.
  • Versatilitat i capacitat de treball intens, gestionant múltiples tasques i projectes diversos de forma eficient.
  • Visió estratègica i executiva, capaç de comprendre els plans estratègics i traduir-los en accions concretes i mesurables.
  • Capacitat per dissenyar processos innovadors i escalables que reforcin la sostenibilitat i l’impacte de la comunicació científica.
  • Planificació i organització, orientació a resultats i habilitat per prioritzar i gestionar projectes i terminis de manera eficient.
  • Excel·lents habilitats de redacció i síntesi, adaptant continguts científics a públics diversos.
  • Creativitat i innovació per identificar nous formats i narratives de comunicació científica.
  • Integritat i rigor científic en la transmissió de continguts i missatges.
  • Alta capacitat de col·laboració transversal i influència en una organització en transformació.
  • Flexibilitat i adaptabilitat davant entorns canviants i noves prioritats estratègiques.
  • Creativitat, rigor, sensibilitat comunicativa i orientació a resultats i impacte social.
  • Orientació a la millora contínua i aprenentatge constant.
  • Identificació amb la missió i els valors de la Fundació Pasqual Maragall i del BBRC.

Característiques de la posició

  • Incorporació immediata.
  • Contracte indefinit.
  • Jornada laboral de 38 h/setmana.
  • Flexibilitat horària segons normativa interna.
  • Model de treball híbrid setmanal (teletreball + presencialitat).
  • Programa de Retribució Flexible.
  • El nivell salarial serà a partir de 40.000 euros anuals, dependrà de l’experiència de la persona candidata i s’ajustarà a la Política Retributiva de la Fundació.
  • Centre de treball: Barcelona.

Per aplicar a la posició

Enviar un únic document PDF que inclogui:

  • Carta d’interès justificant la motivació i experiència prèvia (màx. 1 pàgina)
  • CV (màx. 2 pàgines)

E-mail: talent@fpmaragall.org (Assumpte: Responsable de Comunicació Científica)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *