Com comunicar la tecnologia, entre el màrqueting i la por

L’ACCC organitza un debat sobre qui  i com es difonen els avenços tecnològics

Plantejar-se com s’ha de comunicar i divulgar la tecnologia, aquesta és la idea de la qual parteix la taula rodona organitzada per l’ACCC: Com comunicar la tecnologia. El proper 13 de novembre, a les 18.30, tindrà lloc al Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya 10, Barcelona) un debat que buscarà donar resposta a la manera en què s’ha de comunicar la tecnologia des d’una perspectiva de la divulgació científica i tecnològica. Aquelles persones interessades a assistir hauran de confirmar la seva assistència enviant un correu electrònic a comunicacio@accc.cat.

 

En aquesta primera trobada, la qüestió central seran les tecnologies de la informació i les tecnologies digitals tenint en compte que es tracta d’una àrea que ha adquirit un paper central en la societat actual. Per una banda trobem les empreses que volen incrementar les vendes mitjançant campanyes de màrqueting dels seus productes, al costat d’una visió positiva, sovint acrítica, de l’impacte digital que es recull en mitjans com Wired. Aquest tecno optimisme, conviu amb determinats sectors i col·lectius que manifesten obertament un gran  escepticisme i resistència a incorporar les TIC com a element transformador ja que hi veuen molts més perills que avantatges, principalment en els àmbits culturals o educatius.

 

En aquesta taula rodona se sotmetran a debat qüestions com si es pot fer un discurs crític però alhora integrador que ajudi a obrir els usos de les TIC en benefici de la societat. També s’abordaran les diferències i semblances entre la comunicació de la ciència i la tecnologia: quins formats s’ajusten més i són més efectius en cada cas, quin és el nucli que cal comunicar o si és possible comunicar la tecnologia com una àrea independent de la Recerca i la Innovació.

 

Cristina Ribas, presidenta de l’ACCC, serà la moderadora d’aquesta taula en la qual participaran diversos personatges representatius de diferents perspectives: Albert Cuesta, periodista i analista especialitzat en TIC i en electrònica de consum; Juan Insua, coordinador del CCCB Lab del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, Alina Mierlus, col·laboradora de Mozilla a Catalunya i desenvolupament de projectes digitals a similis.cc; i Ramon Sangüesa, responsable de la Comissió de Tecnologia de l’ACCC, professor de l’Strategic Innovation Lab de l’Ontario College of Art and Design i del Centre on Organizational Innovation de la Universitat de Columbia i cofundador de la Mandarina de Newton SL.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *