La ciència com argument de venda a la publicitat, protagonista del proper “Calaix de la Ciència”

L’acte s’organitza el proper 22 de febrer a l’Auditori del Campus de la Comunicació de la UPF

El proper dimarts 22 a les 19.00 s’obre de nou el “Calaix de la Ciència” al Campus de la Comunicació UPF. La sessió en aquesta ocasió se centrarà en la publicitat quan utilitza la ciència com argument de credibilitat i prestigi.  

 

 

Detergents més eficaços amb oxigen actiu, productes d’alimentació amb omega 3 que redueixen el nivell de colesterol, cosmètics amb propietats antienvelliment o polseres que proporcionen energia a qui les porta. Aquests són alguns dels eslògans i arguments que marques de renom fan servir per promocionar els seus productes i que podem veure a la premsa, a internet o a la televisió.

 

La jornada vol debatre com determinades marques de consum agafen la ciència com argument de venda, si això és lícit i si sempre es fa correctament, amb prou evidències científiques. Així, en aquesta jornada del calaix es projectaran alguns del spots televisius més coneguts en relació a la ciència. En el debat participaran Jordi Pérez, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF, Joaquim Calaf, director general de l’agència de publicitat Contrapunto, Helena Calsamiglia, professora d’anàlisi del discurs a la Facultat de Traducció i Interpretació de la UPF i que estarà moderat per Cristina Ribas, vicepresidenta de l’ACCC i professora de periodisme a la UPF.

 

“Calaix de ciència” és un cicle audiovisual dedicat a la informació i a la divulgació científica més actual, on també hi ha espai per al debat, que organitza l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), amb la col·laboració de l’Observatori de la Comunicació Científica (OCC-UPF).

 

Informació d’interès

T’hi esperem!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *