Desafiaments metafòrics: Experiment, xerrada i taller de metàfores per divulgadors/es

El 29 de juny a les 19:00 hores, se celebra la tercera proposta online de Divulgación Innovadora D+i amb un format de tres en un: ‘Desafiaments metafòrics‘, xerrada amb experiment inclòs, gratis al canal de YouTube, i taller de metàfores per divulgadors/es de ciència amb inscripció prèvia i desenvolupament per Zoom. Les autores d’aquesta nova activitat són les lingüistes Iraide Ibarretxe i Paula Pérez Sobrino, expertes en metàfores, professores universitàries i investigadores en llenguatge i cognició.

L’ACCC és una de les col·laboradores de les trobades de Divulgación Innovadora D+I, fòrums professionals on reflexionar sobre els camins, enfocaments i formats més novedosos per explicar la ciència, amb tallers i divulgació en directe als quals el públic està convidat.

A la xerrada, Pérez i Ibarretxe reptaran a el públic (no podem dir més), amb metàfores desafiants i l’utilitzaran de ‘conillet d’índies’. Les lingüistes contaran en primícia els resultats de la seva investigació sobre com funcionen les metàfores en el cervell i de la seva iniciativa #ReframeCovid, que recull alternatives a les metàfores bèl·liques tan emprades per parlar del coronavirus. I és que tal com ho nomenem, com ho expliquem, així ho recordarem.

Després de donar pistes al públic sobre la utilització òptima de metàfores, començarà el taller, ja només per a persones inscrites, les quals seguiran tota l’activitat per Zoom des del principi. I a jugar! Primera pista per als que aconsegueixin plaça en aquest taller: la poma ja ha caigut i ens està demanant el pin. Estaran dins les claus de la comunicació?

Per participar al taller cal inscriure’s aquí (5 €). Està dirigit a professionals de la divulgació científica, a la comunitat D+i, la qual sempre analitza i reflexiona sobre les eines de divulgació i busca adquirir les més novedoses. I és que ‘Desafiaments metafòrics’ és un espai per descobrir tots els secrets de la metàfora i potenciar el poder persuasiu i evocador dels nostres missatges.

Iraide Ibarretxe adverteix que “la metàfora és una finestra al nostre pensament, que no només la utilitzem en tot moment i sense adonar-nos, sinó que, a més, amb un ús conscient i ètic, pot ser-nos molt útil per transmetre eficaçment el que volem explicar i … per convèncer l’altre, gairebé sense que es doni compte”. Les lingüistes llancen el seu primer repte: “Si ets dels que si no ho veus, no ho creus… inscriu-te i participaràs en un ‘experiment’ que et deixarà de pedra!”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *