Optimisme de BASF de cara al futur

La multinacional química fa balanç dels seus resultats de 2011

Claudi Mans (ACCC). A la conferència de premsa que BASF Espanyola ha fet el 6 de juny a la Llotja de Mar de Barcelona, el conseller delegat Erwin Rauhe ha presentat resultats molt positius pel que fa a les vendes de 2011, superiors en un 17% a les de 2010. En canvi, al primer trimestre de 2012 s’han reduït un 14% respecte al mateix període de 2011. Malgrat això, ha anunciat inversions de 40 milions d’euros pel 2012 en el seu conjunt de plantes. Com en altres conferències de premsa anteriors, ha reclamat de les administracions un marc normatiu més estable, unes tarifes energètiques adequades per a la competitivitat de les plantes espanyoles, i millorar les connexions logístiques per fer-les equiparables a les del centre i nord d’Europa. En aquest sentit s’ha mostrat confiat que la propera inversió en el carril d’ample internacional entre Tarragona i Castellbisbal promesa pel Ministeri de Foment s’execuarà en breu, i facilitarà les exportacions a Europa dels productes facturats a les seves plantes de Tarragona, i la importació de matèries primeres i productes acabats per a la seva comercialització a la península ibèrica.

 

Membres de BASF presentant els resultats de 2011 a la Llotja de Mar de Barcelona (foto: Claudi Mans)

 

Carles Navarro, director comercial i subdirector general, ha presentat novetats com el polímer Ecovio, 100% biodegradable i apte per a film agrícola o per a bosses de brossa; i ha mostrat la possibilitat d’usar el Neopor, una modalitat de perles de polistirè expandit adequades per al farciment de les càmeres d’aire dels edificis de vivendes ja existents i no aïllats, amb l’estalvi de calefacció o refrigeració corresponent, i la reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle. Joan Mª Garcia Girona, director dels centres de producció de BASF Espanyola, ha fet una somera descripció de les 9 plantes de BASF a Espanya, i ha presentat el nou projecte de Terminal Intermodal a Tarragona per a la càrrega i descàrrega de fins a 3 trens simultàniament, de llargàries de 520 m, combinat amb una zona d’emmagatzematge de contenidors, càrrega i descàrrega de camions i transport entre la terminal i les plantes de producció.

 

Al següent vídeo podeu veure una crònica, elaborada per l’ACCC, sobre una de les presentacions d’aquesta companyia a la seva seu de Ludwigshafen (Alemanya).

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *