Castellano   English
22-06-2012

Ciència al voltant de la barra d'un bar

Membres de l’ACCC participen en el quart «Beer for Science» de Barcelona

Xavier Joya (ACCC). «Una activitat que intenta trencar amb el gremialisme existent entre científics i periodistes per tal de treballar plegats en una mateixa línia». Amb aquestes paraules definia Marc Casanovas, cofundador del portal de comunicació científica Dixit l’objectiu fonamental de la celebració d’un Beer for Science (#bfsb).



Alguns dels assistents al quart «Beer for Science» de Barcelona (foto: Xavier Joya)

 

El passat dijous 14 de juny es va celebrar una nova cimera del Beer for Science Barcelona. L’acte va tenir lloc a la recent inaugurada Fàbrica Moritz (Ronda Sant Antoni, 39) i va ser l’avantsala per donar pas al llarg període estival i recarregar energies per encarar la tornada a la feina amb noves perspectives i ambiciosos projectes.

 

La immediatesa i l’abast de la xarxa social Twitter van servir per convocar els participants. Un cop més, sota el hashtag #bfsBCN, divulgadors, blocaires, periodistes i científics es van congregar a la fàbrica cervesera catalana.

 

A Barcelona ja és la IV edició que se celebra. La majoria d’assistents assisteix amb la intenció de reprendre les converses que van quedar aparcades a l’anterior o amb l’oportunitat de conèixer aquell piulador que es va escapar a l’anterior. En definitiva, una oportunitat per beure plàcidament unesbirres mentre es gaudeix de la companyia mútua. Òbviament, l’assistència és lliure i la invitació és oberta, de manera que qualsevol que vulgui anar pot fer-ho, i no només ell, sinó acompanyat amb els seus amics.

 

Entre els cercles formats, van sorgir debats ja clàssics, com l’interès que suscita la ciència al públic general. En aquest sentit, Silvia Garcia Farreny del portal de notícies científiques Notícies d’In, ha apuntat que «els periodistes que es dediquen a la comunicació científica ens hem adonat de la forta demanda social existent respecte a la informació científica i la importància de crear continguts prou atractius per al gran públic».

 

Un cop més, es va posar en evidència l’èxit de convocatòria que té aquesta reunió informal anomenada Beer for Science i la seva presència al calendari s’ha anat consolidant amb el pas del temps.